YAUMUL IJTIMA' MWC NU BINONG, MINGGU, 29 JANUARI 2017, PUKUL 08.00 - 12.00 WIB, TEMPAT MASJID JAMI AL-MUWAHHIDIN KP. PAWELUTAN DESA CITRAJAYA

Selasa, 01 Agustus 2017

Tehnik Ngaji Al-Hikam

Pengetik:  Muslich

Ingkang kathah2 kulo panjenengan sedoyo meniko ngaos meniko terkait terbiasa mirengaken pengaosan meniko secara sebab akibat. Mergi biasanipun ngaos meniko ngangge ilmu feqih. Nek lakone ngene hukume ngene. Nek enek sebab ngene muncule hukum ngene. Kerono muncul sifat mendemi, banjur omben2 iki haram di ombe. Meniko sebab akibat-sebab akibat. Nah...kadang2 sebab akibat meniko mempengaruhi cara berfikiripun akal kulo panjenengan.nalikane kulo panjenengan bade lumebet wonten ing wilayah sing antaranipun sebab lan akibat niku sami2 dados wilayah sucinipun Alloh meniko kadang2 kulo panjengan taseh terbiasa terbawa berfikir sebab akibat.padahal ingkang dipun waos ingkan dipun tampilaken wonten ing kitab al hikam meniko sejatosipun rekaman laku rohani bagi ingkang ngarang kitab meniko. Dados kitab hikam iku penak'e omong yo wes enten perjalanan sing dilampahaken syekh ibnu athoillah

Terus niku lika liku perjalanan niku dipun rekam deneng syekh ibnu athoillah dados al hikam meniko lajeng kengeng dipun pundut suri tauladan deneng  ingkang purun kerso ngaos nanging tetep mboten saget 100% persis kados ingkang dipun alami deneng syekh ibnu athoillah. Milo saking meniko menawi kepengin mendekati ,memahami, ngrasakno nopo sing di tulis wonten ing hikam, nggih mboh pirang persen kudu ngalami memposisikan diri kados posisine syekh ibnu athoillah, nek namung sekedar niat ngaji hikam kok mung ajeng ngamati lakune wong tashowwuf mboten thuk..mboten paham, menawi namung kiro2 niku jenenge namung kiro2 niku saget diperdebataken menawi namung kiro2. Nah ..ngaos hikam meniko mboten kangge nyalahno, mbenerno wong tapi ngaos hikam meniko kangge nglungguhaken manah kulo panjenengan niki supados saget ngraosaken, yok nopo to sakjane rasane dadi kawulone alloh sing temenan, menawi soal feqih niku soal, lakonku ngene iki salah opo bener, utawi memahami ngene iki diperintah alloh nggih...paham diperintah alloh, tapi nek al hikam utawi tashowwuf  niku pun mboten ngoten, nglakoni perintahe alloh kuwi lho rasane piye. Lho ngoten. Benten nggih..
milo lajeng perlu wonten semacam arahan, menawi mangke panjenengan, nuwun sewu...mirengaken keterangan saking pengaosan al hikam lajeng wonten sing, nuwun sewu,wah gak masuk akal, pancen al hikam niku sak gedhakan, sepintas niku gampang bentrok kaleh akal, jane mboten bentrok cuma kebiasaan akal sing kulino berpikir sebab akibat terus diajak untuk berpikir tentang sesuatu sing mboten berkaitan kaleh sebab akibat tapi munculnya sebab dan munculnya akibat lalu ngrasakno piye lek wes nglakoni sebabe, kapan piye rasane lek nglakoni akibate, itu apa yg harus di lakukan secara ruhani secara kehambaan, secara keimanan, ketundukan kesujudan kepada alloh swt, dadi nek di ringkes opo to tasowwuf niku...tashowwuf yo maknane nyahadatno laku sakwese nyahadotno lambe

Kulo panjenengan mlebet islam kan mlebete liwat ungkapan pengakuan Asyhdu anlaa ilaaha illalloh wa Asyhadu anna muhammadarraosululloh
lajeng meniko menawi kito ngaos tasowuf  ingin bener2 memasuki wilayah tasowuf kedah syahadat niku mboten namung teng lisan tapi bener2 di rasakno tenan nek ora ono pengeran sak liyane alloh, bener2 nglenggono lungguh tenan lek lakon conto tumindak sing bener niku lokon conto tumindake rosululloh dadi coro uwong nuwun sewu disuguhi mboten namung di bicoro.umpomo di suguhi tuyo pethak, mboten namung di bicoro apa air putih itu  untuk apa dari mana asalnya air putih sekarang ini air putih tampil berapa gelas, mengapa harus utuh, niku mung dadi ilmu, dadi tahu thok, maka tasawuf al hikam berusaha untuk mengajak orang, murid2 nya, kelompok nya untuk minum, nuwun sewu sruput... alhamdulillah, kulo roh rasane banyu putih , nek njenengan kan mung ngertos nek  kulo minum tapi njenengan tetep ngelak, bisane roh rasane banyu putih sing kulo ombe niki, njenengan nggih kudu melok nglakoni ngangkat gelas nemplekno pucuk gelas di thukne teng lambe disedot koyo kulo nek nyedot nyruput ,mangke nggih dileksanakno tenan rasane mergi nggih podho2 ngangkat, teko kadoan wong ngamati sami, njenengan umpamane ngangkat gelas kulo nggih ngangkat gelas tapi boso  nemplek lambe njenengan sebul kulo nyedot, niku nggih pun benten, mulane ngaji tasowuf kadang2 enten sing model nyebul enten sing model nyedot, lek ngaji hikam ngaji tasawuf kok nyebul, arep di nggo ngomentari wong liyo ngge ngamati nopo sing di delok dari pelaku pelaku tasawuf niku jenenge ngaji kitab hikam arep nyebul mboten ruh rasane, tapi lek ngaji hikam disedot, diserot, diombe dirasakno lha niku mengke bade muncul beberapa reaksi kerohanian pertumbuhan2 kesehatan hati sing niku mengke saget dumugi dateng dawuhe alloh swt laa yanfa'u maalun walaa banuun illaa man atalloha bi qolbin saliim,

Suatu ketika  hari itu tidak akan berguna lagi yg namanya harta dan anak buah kecuali hanya hati yg datang kepada alloh dengan sehat selamat,

Sampean ampun nggambaraken atalloha bi qolbin saliim niku teko teng alloh kok terus ngenteni suk kiamat niku kesuwen, wong alloh niku mboten tau ndelik, gek njenengan dadi makhluke alloh nggih wiwit dadi menungso nggih langsung dadi makhluke alloh, berarti teko teng alloh niku sak wayah2, sopo sing iso teko teng alloh, sowan teng alloh, sebo teng allih wusul teng alloh, dengan hati yg sehat disitulah dia menerima kemanfaatan sejati, kenikmatan haqiqi, kebahagiaan abadi yg tidak  dipengaruhi oleh perobahan sesuatu apapun selain alloh, milo saking meniko pijakan awal saking pengajian tasawuf meniko berusaha ngrasakno nganggo hati ojo kesusu ngomentari nganggo akal.niki sepisan

Kaping kaleh kitab al hikam niku kitab sing mboten enten bismillahe, tegese mboten enten kawitane, nggih mboten enten katamane, niki nedahake nek kitab al hikam di ji pucuke thok nggih kenek, tengahe thok nggih kenek, pungkasane nggih kenek, utawo di sungsang king mburi mengarep nggih kenek king tengah mengarep memburi nggih kenek, dadi  sedoyo niku intine namung ngajak syahadah, dari berbagai posisi sing dialami deneng masing2 pribadi lan menungso

Milo saking meniko monggo dalu niki kito lumebet wonten ing kitab al hikam ingkang kolowau sekedik sampun kulo aturaken ngengingi masalah landasan awal kangge memahami al hikam mboten sanes kejawi manah ingkang sehat inggih meniko manah ingkang iman dumateng alloh swt, pertama kali yg harus di canangkan adalah keyakinan kepercayaan yg kuat bahwa tiada tuhan selan alloh, sing iso ngena ngene lan ngenak ngenekno segala aesuatu niku mung alloh swt,sak liyane alloh mboten enten napa22 ne
niki kangge omben2 ne ati, niku dasar awal.milo wonten ing dawuhipun inggih meniko soal i'timad, dawuhipun ngeten min alaamatil i'timaadi 'alal amal nuqshoonur rojaa i 'inda wujuudiz zalal,

Min alamaatil i'timadi, iku setengah saking tetengere nggantung, wong kuno nek maknani tetanggenan, ngendel ngendelke, nduwe piyandel, termasuk tanda2 ne wong sing tetanggenan ning nggone amal iku nuqshonur rojaa i sudone pengarep arep, coro wong sakniki hilangnya harapan, inda wujudizzalal nalikane onone kesalahan, niki ï'timad ketergantungan
nopo to i'timad niku? I'timad meniko pijakan, coro bangunan nggih pondasi, coro wong arep budal ngamal ngoten , asas dasaripun perbuatan, enten tiyang niku sing nggantungno keberhasilan niku melalui pekerjaan 
Kalau saya bekerja keras maka saya pasti sukses, klo saya beramal sungguh2 maka saya pasti masuk sorga,
lah niki jenenge mengaitkan abtarane amal dengan hasil, niki pancen sebagai dorongan wong tumindak, koyo2 bener, tapi niku nek dibenturke teng nggene tauhid, tenggene alloh swt , niku kurang pas.mergo amal makhluq, mahkluq ya mahluq bukan kholiq, karena bukan kholiq amal itu tidak bisa berbuat apa2 dan tidak bisa membekaskan apa2, tidak bisa memunculkan apa2, klo toh selama ini kita amati entah itu pakai ilmu sosial, ilmu apapun, ilmu eksak macem2 bahwa ada sebab dan akibat, itu sebenarnya bukan yg memunculkan akibat itu sebab tadi tapi menurut  keyakinan Laa ilaaha illalloh sebab itu ciptaan alloh akibat ciptaan alloh, cuma gusti alloh lek nggawe di gandeng ,bareng,
bukan sebab yg membuahkan akibat, bukan bekerja yg membuat orang sukses, tapi bekerja itu ciptaan alloh, sukses itu ciptaan alloh, karo alloh nggawene digandeng dijejerno.
buktinya apa?
suatu ketika alloh punya kehendak juga bahwa antara bekerja keras dengan sukses itu gak di gandeng.
wes njleput  cul cilik, jarene kerja dari  yang paling nol tibake lagek oleh loro wes ngglewang, niku artinya sebab sukses oleh alloh di putus maka alloh pun tidak memunculkan akibat, kadang2 alloh juga memunculkan akibat sebab itu di rahasiakan oleh alloh.
itu sakkarepe dewe gusti alloh, sak karepe
Gusti Alloh iku sak karepe dewe........

sopo to sing nyono Gus Dur arep dadi Presiden,
coro sebab politik pun mboten masuk itungan og...kesehatan wes ora mungkin, partai politik yo ora dadi ketua, partaine yo kalah pisan..ui coro itungan pun mboten pantes nek dadi presiden, lho kok dadi...mergo nopo..maalikal mulki tu'til mulka man tasyaa u  wa tanzi ul mulka min man tasyaa',
karena pemegang kekuasaan itu Alloh, bukan manusia, kalo toh ada orang yg berkuasa, itu bukan kekuasaan dia tapi itu titipan dari Alloh, pas Alloh gelem ngangkat dia jadi pemimpin, jadi malik, tapi lek di tanzi u, di dhedhel , dicopot, dilengser, yo piro suwene, dan itu tidak ada yg tau sopo sing arep diparingi lan sopo sing gak diparingi,lan kapan lengsere, kapan munggahe niku rahasiane Alloh swt.

Namine I'timad dumateng Alloh, artinya apa? Segala sesuatu selain Alloh tidak bisa dipakai pijakan, kalau kita tertipu dengan sesuatu selain Alloh dipakai pedoman sementara segala sesuatu sing selain Alloh itu berubah-ubah maka pedoman kita pun akan berubah-ubah sejumlah barang yg kita pakai pedoman sehingga muncul yg namanya teori relativitas. Iku maknane opo...ora kenek di enggo ancik-ancik. Wong jenenge relativ og...

Sing pasti namung Alloh, sakliyane Alloh mboten enten sing mesthi, mulo soko niku, nek kuwe kepengin nggantungno segala sesuatu,  (coro wong jawa tengahan nyagerno) njagakno  sesuatu jawa timuran, kuwe kepingin nyagerno sesuatu, njagakno sesuatu ojo ning liyane Alloh, njagakno sesuatu langsung kepada Alloh ......!! termasuk liyane Alloh kuwi ngamal, lho ngoten..
Lha nek enek uwong nggantungno amal maka dia akan terombang-ambing oleh amal itu sendiri, lek ngamale sukses ,ngamale bener menurut jalur rancangan sing ditetepno... dia  merasa...pasti jadi...! Tapi lek rancangan amale niku pun mlenceng saking rencanane, ndek'e terus nglokro, waah gagal iki....seakan-akan gak ada harapan jalan keluar lagi karena merasa jalan satu-satunya yo liwat programan ...lek programe mau gagal yo hasile yo gagal pisan, padahal ada kekuasaan alloh yg bisa menarik seseorang bisa mendapatkan kesuksesan tanpa melalui sebab sing di amali niku wau...niki jenenge ber-tauhid..bertauhid...!

Dados enten sing takok, biasane ngeten niki, enten sing takok....lha terus dospundi terose suruh bekerja keras tapi lho kok diomongi jare kerjaan gak ada nilainya, gak ada apa2nya.

Niki...perlu panjenengan sedoyo pahami...orang islam itu di taqlid,di perdi, diperintah deneng Alloh untuk bekerja, termasuk amal niku bekerja, sholat itu bekerja, nyambut gawe teng toko, teng pasar niku bekerja, niku, niku sing merintah Alloh.

Ono kalane perintah niku bentuk'e ferdlu 'ain, masing2 orang harus mengerjakan bentuk yg sama, niku namine ferdlu 'ain, enten sing ferdlu kifayah..masing2 orang kewajibannya tidak sama, koyo bukak toko buku niku ferdlu kifayah,kados uwong bukak pom niku ferdlu kifayah mergo lek pom ditutup kabeh, nggih kabeh bingung. Soale, niat bukak usaha ampun niat sekedar golek bathi, eman2, bukak usaha niku niate nglakoni printahe alloh sing rupo fardlu kifayah, dadi wong tani nggih ngoten..dadi wong tani niku bukak lakon pertanian, yo niat ingsung nglakoni fardlu kifayah, niku jenenge amal al mathlub pekerjaan yg di perintahkan, dituntut oleh alloh, kepada hamba yg namanya manusia...ketika hamba itu dituntut mau melaksanakan pekerjaan, dia diridloi,di demeni, di sayangi, di maremi alloh swt, sementara pada saat yg sama, dia di tuntut, diperintah oleh alloh untuk tidak menggantungkan keberhasilan amal itu , kepada amalnya, artinya hasil dari amal itu, jgn di kaitkan dgn pekerjaan yg dia jalankan.angel nggih...angel knopo kok angel...mergo latihan cul cilik gak ngono, latihan cul cilik wes di tuding2, kuwe lek gak gelem sekolah gak iso urip kuwe, kadung di konokne...ee..nggih niku pun mancep cul cilik.  Sampek dadi nganten Mawon mbek morotuone di tuturi ...wong wes duwe bojo yo kudu usaha, nek ra usaha bojomu arep mbok pakani opo...? Lali...nek enten jenenge taqdir, pandum king alloh niku wau, soal kebutuhan mangan, kebutuhan hidup, soal sukses dan tidak sukses niku sing ngedum gusti allah , soal kerjo sing perintah gusti allah, opo bedane? Pandum karo perintah?bedo...lek pandum niku sing ngerjakne alloh, lek perintah sing ngerjakne kawulane.bedo banget toh...tebiiih...!! Nah kerono pandum niku  pekerjaane alloh, urusane nggih alloh sing ngurusi, kapan tekane, nganggo coro opo suksese, liwat endi sukses iku teko...lah nggih ngoten nggih...wong njenengan piyambak kadang duwe rancangan wes mening meniiing...wes pokok e mesti go!! ngoten ..Tibak'e teko mbepok gagal ...kadang2 wes diputusne gagal aku leh urip iki, gagal rencane...wes, tibak'e dadakan ono wong loro, lagek perkoro arep lungo ngoten mawon menungso niku sering kecelek kok...contonr nopo...wes gak iso budal aku...gak iso, keri2 moro ono kancane teko, wes ayo budal!! Iku lagek di luar rencane menungso lan niku dadi.dadi...nek ngono thengok2 ae ra usah usaha, jenenge niku wong purek, purek dospundi, pureek...wong diperintah ora budal og... purek..mergo nopo dianggep budale niku ora enek gunane, loo soal guna gak guno sing mutusi duduk kuwe, guno gak guno sing mutusi gusti allah, nopo angget sampean  salat niku enek gunane cubi sampean pikir salat niku  enek gunane? Wong mek jengkang jengking , ngambusi lemah, nungging, nuwun sewu niki sampean pikir nopo iku enek gunane, mboten enten to...coro akal lo.nggih.pandangan akal lho...apa yg bisa tumbuh dari pekerjaan salat, gak ada apa2 nya...gak ada apa2 nya, tapi mengapa itu di perintah, yo urusane sing mrintah nuu...la nek aku di perintah kang upin kok manut...yo manute kuwi jane sing dadi soal, manute kuwi lho....lha nek kuwe nganggo teori, mengapa sholat itu diperintah? Karena sholat itu kalau di laksanakan bisa menyehatkan diri lahir batin, boso wes sholat tenan tibak'e awak'e malah loro..ooo lek ngono salat iku ra iso nyehatno wong ...nah akhirnya
terus curiga karo perintahe alloh,gusti alloh kok dicurigai, iku kawulo cap opo nyurigai gusti allah

Disini...
maka kita mengrjakan segala sesuatu, yo.mek ngerjakne thok...ya nikmatilah pangkatmu sebagai pekerja.

Nikmatilah pangkatmu sebagai pekerja, karena pekerja.Pangkat pekerja! Amil, itu penghargaan yg luuuar biasa, buktine enek wong di phk muring2, nggih to..ndek krisis2 sedelok niko...wong lak kathah sing di phk to...phk kok malah muring2 , mestine yo di phk ki yo malah beneran to..ora duwe beban to...lak ngono...mengapa marah2, karena orang tidak bekerja itu gak punya nilai. Kalau dia masih disuruh kerja maknanya dia masih dihargai. Enek kawulo kok diperintah bendarane iku maknane ijeh di instruksikan, berarti ijeh di catet dadi punggawane bendoro. La enek wong, kawulo, diperintah ora budal niki jenenge piyambake tidak mensyukuri kedudukan dia sebagai hamba alloh.akhire nopo...bekerja itu nikmat.dadi nek ono wong nuduh, wong ahli tasawuf itu wong lumuh, wong males, niku salah pengamatan, utowo mungkin sing diamati dudu wong  tasawuf😊 enggih..nek wong sing ahli tasawuf sing asli bekerja itu ibadah. Entah kerja bentuk sholat atau kerja bentuk macul kedua dua nya ibadah, sama, wong kuwi perintah. Cuma salahe mawon to...naliko macul gak moco syahadat dadi rumangsane ogak ngibadah, rumangsane wong macul mek olak alik lemah terus engko oleh panen iku wekku,salah besar itu, mergo nopo, kedudukan hamba, kedudukan abdi, itu tidak bisa lepas dan tidak terikat oleh waktu dan tempat, sampean jangan mengira lek ning masjid diikat dadi kawulane alloh, terus nek ning toko ora...lek sampean duwe keyakinan ngono, maknane sampean ngrumongso iso mbrojol songko wilayah kekuasaane alloh, nopo saget, mboten saget, kok enek suasana mbrojol songko kekuasaane alloh, lho engko lek gusti alloh duwe kekuasaan terbatas, buktine lo iku  enek menungso iso metu, iyo lek wilayah kekuasaane tuan rumah mungkin ada batas, ini ruang tamu, ini ruang pribadi, ini ruang tengah, ini ruang makan, lo kan terbatas-batas, nek wes metu ko pager  jenenge wes dudu wilayahku, niku lek kulo sing kuwoso, kuwasane alloh mboten enten pagere og..tak terbatas, maknane nopo, pangkat kawulo sing nemplek teng menungso niku esuk yo kawulo, awan yo kawulo, bengi yo kawulo, tengah wengi yo kawulo, becik pangkat kawulo iku gak pernah lepas, sampean teng toko yo kawulo, teng kantor yo kawulo, teng sawah yo kawulo, ning masjid yo kawulo, kenapa kok lalu ada keyakinan, nek ning masjid kawulo, tapi nek ning sawah ora kawulo, nah nikulah akibate muncul penganggep seperti itu sehingga merasa bebas, ketika keluar dari masjid ketika merasa bebas keluar dari masjid merasa gak ada ikatan, ketika merasa gak ada ikatan, gak ada hukum, ketika gak ada hukum sak karepe dewe, naliko sak karepe dewe tabrakan karo kancane, Itu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar